A statisztikák szerint sokan nem akarnak ma dolgozni Magyarországon. És mellettük vannak sokan olyanok, akik csak „félig akarnak” dolgozni, azaz csak a közfoglalkoztatás és a közmunka keretein belül képzelik el a megélhetést. Persze, ha elfogadjuk azt a nézetet, hogy tényleg csak az nem dolgozik, aki nem akar. Most, amikor globális problémát okoz a munkanélküliség már gyengül ez a nézet, de még mindig él egyfajta negatív előítélet a munkanélküliekkel szemben. Az alacsony foglalkoztatottság pedig komoly gondot okoz nem csak a társadalomnak, hanem a gazdaságnak is! 

KZMUNK_250x187.jpgVisszatérve a munkanélküliek számára elérhető különböző állami foglalkoztatottsági formákra: a közfoglalkoztatottak azok, akik különböző szellemi (pl.: archiválási munkák) vagy egyéb egyszerűbb munkákat végeznek (pl.: a népszámlálás kérdőíveinek szkennelése) adott helyszíneken. A közmunkások különböző fizikai idénymunkákat végeznek (hólapátolás, gereblyézés, gallyak gyűjtése) jellemzően a közterületeken – egyszerűbben fogalmazva ők segédmunkások. Megkülönböztethetjük még a közérdekű munkát végzőket is, akiket valamilyen törvényszegést követően a bíróság kötelezett erre, vagy a rájuk korábban kiszabott bírságot dolgozzák le ily módon. A közérdekű munkások feladatköre gyakran megegyezik a közmunkásokéval. 

A közfoglalkoztatás és a különböző közmunkaprogramok már régóta jelen vannak Magyarországon, de a válság beköszönte óta sokkal nagyobb tömegeket érint. A kormány egyre több embert szeretne így foglalkoztatni, így a számuk csak nőni fog. Ez egyszerre jó és rossz. A kormánynak mindenképpen jó, mert ezzel statisztikailag „megszüntetheti” a munkanélküliséget, azonban az embereknek már kevésbé előnyös egy ilyen megoldás. Ugyanis hiába végeznek a közfoglalkoztatottak a társadalom számára hasznos munkát, ha munkájukért semmilyen megbecsülés sem éri őket a társadalomtól (pl.: az anyagiak terén). 

Az emberek nagyon nehezen tudnak megélni egy közfoglalkoztatotti/ közmunkás bérből. Jelenleg bruttó 96 800 forintot kapnak a közfoglalkoztatottak, aminek a nettója 63 ezer forint és emellett már nem tudnak élni a különböző adókedvezményekkel sem! Ugyancsak hiányzik az időarányos szabadság – miközben ugyanúgy napi 8 óra dolgoznak! Összehasonlításképp a minimálbér idén nettó 64 ezer forint (a szakmunkásoké 75 ezer), plusz a kedvezmények. Megjegyzendő, hogy a közfoglalkoztatottak/közmunkások munkaidejét és bérét egyes hírek szerint hamarosan tovább csökkentik. De hiába vannak ezek a programok, hiszen a résztvevők így is csak a munka világa és a munkanélküliség között „lebegnek”. Ezek a programok általában határozott időre szólnak, de vannak, akik hosszú évekre bent ragadnak – más jövedelemszerzési lehetőség híján. 

A közmunkások és a közfoglalkoztatottak között az iskolázottság terén is van egy éles ellentét, tudniillik a közfoglalkoztatottak között több a diplomával rendelkező. Ők olyan végzettséggel rendelkeznek, ami a jelenlegi profitorientált világban nem keresett. Például az Egyesült Államokban nemrég felhívták arra a figyelmet szakértők, hogy a bölcsészekből – mivel jelenleg nem keresett szakma, így nem is képeznek – később hiányt szenvedhet az amerikai gazdaság. Manapság Magyarországon is szempont a fiataloknál (és a szüleik részéről is érezhető egyfajta nyomás), hogy olyan szakon tanuljanak, amelyből később majd meg tudnak élni (nem beszélve a kormány által gyakorolt erős nyomásról bizonyos szakok érdekében/ellenében). Vajon egy művészetek iránt érdeklődő fiatal mennyire érezné jól magát egy szürke könyvelőirodában? 

Szerintem igenis akarnak az emberek dolgozni, azonban jelenleg nagyon kevés a munkahelyek száma itthon. De talán nem is ez a legnagyobb probléma, hanem az, hogy nincsenek olyan szociális ellátó intézményeink, amelyek – ha csak időlegesen is – megfelelő életszínvonalat tudnának biztosítani számukra, amivel kihúzhatják a kényszerből munka nélkül eltöltött időt, úgy, hogy ne szenvedjenek kárt…se lelkileg, se fizikailag, se szellemileg… 

 

szeretemakozmunkam_1348211309_600x369.jpg

Címkék: Magyarország EU Kormány Gazdaság Belföld Itthon

A bejegyzés trackback címe:

https://barsonyszek.blog.hu/api/trackback/id/tr515456901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Archenemy 2013.08.15. 12:50:23

"Vajon egy művészetek iránt érdeklődő fiatal mennyire érezné jól magát egy szürke könyvelőirodában? "

A művészetek iránt érdeklődő fiatal lehet grafikus, művészeti vezető, 3d grafikus, animátor, illusztrátor, stb.. Játékipar, reklámipar, filmipar (mondjuk ez utóbbi inkább külföld). Ezekből a jó szakemberek mind keresettek és 200+ a nettójuk még MO-n is (és ennél még _jóval_ feljebb is lehet a fizu, ha jó abban, amit csinál, vagy külföldre melózik, mert ugye az internet korában ez már igazán nem okozhat nehézséget).

Az a fiatal viszont, aki semmi iránt nem érdeklődik, csak a matek bonykó, a többi unalmas, hát akkor mondjuk én leszek ilyen lilaködös valami művész, de persze a korral nem haladok, béna is vagyok, az persze valóban nem talál munkát. De elmondom ám, hogy a vályogvető se.

nnnnnnnn 2013.08.15. 12:50:29

"Vajon egy művészetek iránt érdeklődő fiatal mennyire érezné jól magát egy szürke könyvelőirodában?"

ez kész

Dolgozónép 2013.08.15. 12:50:57

A helyzet az, hogy én például tanári végzettséggel üzletelgetek. Hivatalosan munkanélküli vagyok, segélyt nem kapok, nem is kértem. 54 évesen, ha találnék is tanári munkahelyet, kb. a harmadát tudnám megkeresni, mint a sefteléssel. Abból hogyan finanszíroznám az egyetemista fiaimat?

lavór 2013.08.15. 12:55:23

"Az nem dolgozik, aki nem akar"

Nem szoktam vulgáris lenni, de aki ezt állítja, az hülye vagy a Holdon él.

kewcheg 2013.08.15. 12:59:09

Én nem dolgoznák, ha' innák....

nnnnnnnn 2013.08.15. 13:02:34

Az jutott eszembe én a bahamákon érezném jól magam két 20 éves thai picsával, akkor most felmondjak vagy mi legyen? nem érzem itt annyira jól magam az irodában...

2013.08.15. 13:03:14

a munkanélküliség problémája rendkívül nagy mértékben javulna ha az 1-3 fős mikrovállalkozásoknak nem kellene adót fizetnie

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.08.15. 13:03:18

Még ilyet, hogy tudatosan valami keresett és hasznos szakmára tanulnak az emberek, ez igazán borzasztó.

Komolyabbra fordítva a szót: a problémák oka a magyarok antikapitalista látásmódja, a szakmai tudás hiánya, vállalkozókedv és kezdeményezőkészség teljes hiánya, rossz munkamorál. Ez persze általánosítás, akinek nem inge, az úgyis tudja.

Akinek van használható szakmai tudása, az általában itthon is jól él belőle, vagy ha nem akkor megpattant külföldre, ahol elismerik.

Azt látom még problémának, hogy nagyon sokan nem építenek karriert semmilyen szinten. Nincs versenyképes tudásuk és nem is törekednek rá, hogy legyen. Nem maradnak meg egy helyen annyi ideig, hogy tapasztaltnak számítsanak, vagy épp ellenkezőleg: ottmaradnak egy teljesen szar állásban versenyképtelen munkakörben akár 10-15 évet. Aztán sok olyan is van, akinek van épp jó szakmája, de semmi türelme nincs, azt gondolja, hogy majd friss diplomával megkap 250 nettót és 2 év múlva manager lesz 500++ nettóért. Ezeknek értelemszerűen általában nagy csalódás a vége.

Leonard Zelig 2013.08.15. 13:05:20

"A statisztikák szerint sokan nem akarnak ma dolgozni Magyarországon."

Jó felütés, alá is kéne támasztani. Mondjuk statisztikákkal. LoL.

teotwawki 2013.08.15. 13:13:21

@Barát Csaba: " a munkanélküliség problémája rendkívül nagy mértékben javulna ha az 1-3 fős mikrovállalkozásoknak nem kellene adót fizetnie"

Ott a pont.
Plussz én még elgondolkodnék egy olyan programon, hogy az ország 3 legelmaradottabb kistérségét 5 évre különleges gazdasági övezetté tesszük, melyekben egyáltalán nincs semmilyen adó, se SZJA, se ÁFA, se TB, semmi. Ez adna a gazdaságnak egy igazi kezdőlökést, nem az EU-s pályázatok.

ekat 2013.08.15. 13:16:22

@Zka: Ebben igazad van ugyan, (és körülöttem nincs is senkinek semmilyen problémája), csak az a gond, hogy elvileg egy európai országban az életfogytig tartó pénztárosság vagy aktakukackodás is kellene hogy hozzon annyit, hogy meg lehessen belőle anyagi gondok nélkül élni.

Mr. Waszabi 2013.08.15. 13:18:58

A cikk felütését abban az értelemben változtatnám meg, miszerint "sokan nem dolgoznak ma". Csak próbálnak nem feltünősködni, megúszni. Ha mégis leépítik őket, akkor meg megy a várás, hogy hát állambácsi miért nem segít.
Másfelől, a nem akarás ott kezdődik, hogy megfelelő családi inspiráció/minta hiányában nem akarnak tanulni a fiatalok. Élni akarnak, de gyorsan ám. Majd elseftelgetnek valahogy, mint apuék, vagy a haverok, esetleg a gazdaság prosperáló időszakában ellengedeznek a mekiben, vagy bolti eladóként, egy szál érettségivel. Az ám, csak hogy nehéz gazdasági helyzetben az ilyen képzettséget nem igénylő munkahelyek szűnnek meg legelőször, aztán jön a koppanás, hogy még is csak kellett volna valamit tanulni, meg ha még tanult is valami szakmát, akkor jó lett volna bedolgoznia magát abba, nem pedig a kényelmeset választva két szék között a pad alá esni. Mert utóbb már nem tud elhelyezkedni, még akkor sem, ha akarna. Nem ért semmihez épp, ami kurrensen eladható volna a piacon, kubikosnak meg sor munkásnak is a gyakorlott munkaerő alkalmasabb.

Ad Dio 2013.08.15. 13:21:01

Nem bánnám ha valami "megoldást" is felvillantott volna a kedves posztoló.

makacsfolt 2013.08.15. 13:21:15

Te nagyon hülye vagy, neked inkább online pókerezni kéne nem bloggokat írni....mintha nem is egy országban élnénk

Mr. Waszabi 2013.08.15. 13:22:46

@teotwawki: az ám! Akkor szélesíteni kéne az autópályákat, mert minden magyar oda ingázna még a heti bevásárlásért is, azország nyugatibb feléből is:) Az autópályaépítés is lendítené a gazdaságot, sok munkahelyet teremtene.

Nagyzee 2013.08.15. 13:23:12

@Dolgozónép: Szóval egy átlag tanári fizetés háromszorosát keresed havonta, de adózni persze nem adózol?

frikazojd · http://kocs.ma 2013.08.15. 13:23:55

Azzal egyet kell ertenem, hogy Magyarorszagon nem akarnak dolgozni. Ott en sem akarok. En tok jol megtanultam Magyarorszagon szarbol varat epiteni. Aztan ezt a tapasztalatot hasznositom kulfoldon (ahol ilyen modon sporolok cegeknek hogy biz nem kell megvenni at az £1100-os szart mert nezd igy lehet nelkule). Szerintem ezt akarmilyen szakmaban meg lehet csinalni. Legyszi ne kelljen beszelni barmilyen moralrol, ami otthon pusztit, a kulonbseg felelmetes.

Mária 2013.08.15. 13:27:26

"A statisztikák szerint sokan nem akarnak ma dolgozni Magyarországon. "

Ezt az ordas, primitív baromságot melyik statisztikából olvasta ki a kedves posztoló?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.15. 13:30:03

Ilyen a kapitalizmus, azért fizetnek, ami piacképes. Persze lehet próbálkozni baloldali megoldásokkal, de azok mindig csak a csődbe vezetnek.

ODIV 2013.08.15. 13:30:10

Azért az döbbenetes, hogy hányan nem képesek értelmezni egy ironikus felütést. De az ugatás az megy.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.08.15. 13:30:23

Ez a művészből könyvelő pont az én esetem. Belőlem azt akartak csinálni, szerencsére nem jött össze, persze nem a szerencsén múlt hanem a kitartásomon és a szorgalmamon. Eltökéltem, hogy márpedig én művészetből fogok megélni. Meg is élek, nem is rosszul.

Mária 2013.08.15. 13:34:21

@Nagyzee:

"@Dolgozónép: Szóval egy átlag tanári fizetés háromszorosát keresed havonta, de adózni persze nem adózol?"

Nem akarja a stadionokat, meg az A/6-os állami Audikat, meg ócsai lakóparkokat, meg Orbánráhel esküvőjét, meg egészoldalas agymosásokat, meg Századvégintézeteket, meg csókosok VIP orvosi ellátását, meg 160 milliós miniszterelnöki utazgatásokat fizetni az izzadsággal megkeresett pénzéből.

Valahol nagyon meg tudom érteni.

2013.08.15. 13:34:47

Nem mindegy, hogy dolgozni, vagy sok pénzt keresni akar valaki. Általában utóbbi. Régen vidéken bekopogtattak, hogy nincs-e valami munka? Ásni, kapálni napszámban. Nálam lenne... Orrvérzésig tudna kapálni és füvet nyírni, fát vágni, szenet hordani pl. bárki, de valahogy soha senki nem jelentkezik be rá. Akkor miről beszélünk?

Mária 2013.08.15. 13:36:59

@Wind Callman tér:

"Eltökéltem, hogy márpedig én művészetből fogok megélni. Meg is élek, nem is rosszul."

Melyik művészeti maffiának nyalja a kedves seggét az elvtárs?

Szelesztia 2013.08.15. 13:37:23

Nincs elég munkahely. Miért? Mert vagy rabszolgatartó külföldiek élősködnek a polgárokon, vagy a saját társaik primitívségük miatt. Én azt mondom, hogy a kis és középvállalkozókat nem támogatni kellene, hanem vízbe fojtani, mert ők olyan debil seggfejek, hogy akár nagy pénzeket is kidobnak az ablakon, ostoba döntéseket hoznak, vagy ha össze is hoznak valamit, szintén átpasszolják külföldre, még akkor is ha egy külföldi nyaralásról beszélünk. Valószínűleg a kommunizmusból megmaradt idióták fészkelték be magukat a szegmensbe. Ameddig nem rohadnak ki, addig nincs verseny, nincs bővülés, nincs semmi. De láthatjuk mi megy az uniós pénzekkel is. Milliárdok az ablakon, olyan projektekre, amelyek száz milliókból is kivitelezhetőek lennének. És természetesen a mutyis buzija nem egy jó vállalatot építgetne az összeharácsolt pénzből, hanem vesz hat villát, a többi pénzét meg elcseszi kurvákra, meg haveri kutyáknak. A legszörnyűbb pedig az, hogy az általam leírtak még a vulgáris kifejezéseket figyelembe véve is mind igaz. Persze akik az említett körökbe tartoznak, azok nagyon nem örülnek az ilyen kommenteknek.

room_101 2013.08.15. 13:37:51

Néhány ide vágó gondolat:

1. A mester felbukik a fekás vízből, segédjétől másik szerszámot kér, majd újra alábukik. Nemsokára újra feljön, megtörli arcát:
- Na készen vagyunk.
Te meg fiam, tanulj, különben mindíg csak a szerszámokat adogathatod!

2. Dolgozni a hülye is tud - mondta egykori főnököm - az igazi művészet ha embereket irányíthatsz.

3. Az emberi lustaság serkenti a gondolkodást, hogyan lehet minél kevesebb munkával ugyanazt a célt elérni. Ezért egy rosszul megalkotott rendszerben a potyautasok száma igencsak megemelkedik, a viszonylag jól kitalált rendszerben viszont nagyjából mindenki egy irányba húz, így a gálya is gyorsabban halad.

Mária 2013.08.15. 13:38:37

@abcd1234:

"Orrvérzésig tudna kapálni és füvet nyírni, fát vágni, szenet hordani pl. bárki, de valahogy soha senki nem jelentkezik be rá. "

Mennyit fizetnél mondjuk 10 óra kapálásért?

5 óra favágásért?

NAV felé bejelentenéd?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.15. 13:39:03

@Barát Csaba: Miért, most mekkora arányban fizetnek például áfát és járulékokat a mikrovállalkozások?

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.08.15. 13:39:53

@ekat: így igaz és ezért az ország alacsony termelékenysége felelős. Ami viszont abból adódik, amiket felsoroltam a kommentem elején.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.15. 13:41:08

@teotwawki: Hiába adsz adókedvezményt, ha a magyar vállalkozók többsége nem akar cigányokat foglalkoztatni.

Nagyzee 2013.08.15. 13:41:21

@Mária: Én meg nem. Én is kereskedésből élek, és mivel legálisan csinálom, elég komoly a versenyhátrányom a seftelőkhöz képest.

Saját bevallása szerint nem is keres rosszul (tanári fizetés háromszorosa az kb. 3-400k lehet tippre), abból azért már adóra is futná. De gondolom, a közszolgáltatásokat azért igénybe veszi. Az adókat meg más fizeti helyette, te meg én.

gabuscica 2013.08.15. 13:42:56

Én meg egy nők iránt érdeklődő csávó vagyok, mégis itt ülök 3 fickóval egy szobában a kutatóban. Engem ki kompenzál?

gabuscica 2013.08.15. 13:44:26

Egyébként ha koldulni jön oda hozzám valaki, azonnal munkát ajánlok neki. Eltűnik, mint a kámfor.

gabuscica 2013.08.15. 13:46:21

@Ad Dio: a megoldás az, hogy ő ad munkát nekik, és ezt nem másoktól követeli.

2013.08.15. 13:47:20

@Mária: A válasz benne van a kérdésedben! Munkát vagy pénzt szeretnél? Munka az van! Adok enni és inni! Abból nem kell adózni a NAV felé sem.
A baj az, hogy mindenki inkább kéreget, mint sem tenne valamit is! Az egész ország tele szemét kupaccal, ki nem ásott metró alagúttal és omladozó házakkal. Csak csinálni kellene!

ekat 2013.08.15. 13:47:57

@Mária: Én meg nagyon nem. Nem véletlen vannnak ilyen kormányaink, hiszen amilyen a nép, olyan a kormánya. Nem fordítva....

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.08.15. 13:50:03

@abcd1234: ha adsz neki enni inni az természetbeni juttatás, ami után ugyanazokat az adókat be kéne fizetni, mintha bérként adtad volna :)))

Pan Modry 2013.08.15. 13:52:09

@abcd1234:

Mennyit fizetsz? Bejelented? betartod majd a munkajogot?

Az ilyen fos munkakert az USA-ban legalabb a minimal oraber duplajat szoktak kifizetni. Te kifizetned a magyar munkaber duplajat?

Egyebkent szerintem ertelmesebb semmit nem dolgozni, mint szar penzert, szar munkat vegezni taplo embereknek.

Pan Modry 2013.08.15. 13:53:40

@abcd1234:
"A baj az, hogy mindenki inkább kéreget, mint sem tenne valamit is! Az egész ország tele szemét kupaccal, ki nem ásott metró alagúttal és omladozó házakkal. Csak csinálni kellene! "

OK, de megint kerdem, te mennyit fizetnel erte? Ne gyere ilyen szar szoveggel hogy enni es inni adsz, az embereknek nem alamizsna, hanem legalis fizetes kell.

Sir Galahad 2013.08.15. 13:53:59

A közmunkások többsége - kivétel persze van, le a kalappal előttük - nem rendelkezik a munkaerőpiacon kelendő végzettséggel, munkatapasztalattal stb. Ezzel a hatalmas tömeggel 2 dolgot lehet tenni. 1: Segélyt fizetünk nekik, csak úgy, a semmiért cserébe, hogy ne törjön ki éhséglázadás. 2: Azt a kis pénzt úgy adjuk oda nekik, hogy dolgozzanak is érte valamit (ezt hívják közmunkának). Most ez utóbbi van soron, és nekem jobban tetszik, mint az 1. variáció.

kewcheg 2013.08.15. 13:55:19

Csak ízelítő: kis üdülőfaluban van közeli hozzátartozóm hétvégi kertje,a településen úgy kb. 50-60 százalék a munkanélküli.
Ennek ellenére a telken-ami kb. 400 nm-es- 10 azaz tízezer fontért vállalja el összesen egy ember a faluból a fűnyírást. ez kb. max.2 órás munka.5000 ft órabér.Autószalonok dolgoznak ennyiért,szerelők.
Másik: oan falu, ahol viszont 100 százalék a munkanélküliség,helyi fiatalemberek 2000 ft.-ért viszik ki idős néni csomagját a buszmegállóhoz,kb. 600 méterre,plusz egy cigi plusz egy sör.Lovas kocsival! 1000 ft/kilométerért vállalnak fuvart!A szakmunka díja 2x-ese a megyeszékhelyinek, úgy, hogy fix jövedelme csak a nyugdíjasoknak van. Tehát nappal legálisan húzzák le a nyugdíjast, éjjel meg illegálisan, jobb esetben álmában...Azért ilyen elbaxott aránytalanság hol van a világon? Kelet-Kína, meg belső-Peru nem ér...

Mária 2013.08.15. 13:56:28

@abcd1234:

" Munka az van! Adok enni és inni! "

Mennyi ma a minimlábér nettója? Valami 60 eFt per hónap. Mennyi ennek a nettó óradíja? Valmi 380 Ft.

Mivel etetnéd és itatnád a nálad 10 órán át kapáló embert, hogy megegye-megigya a neki járó napi 3800 forintnyi bért?

Kaviárral, pezsgővel, szarvasgombás szendviccsel?

Fasz kivan a hozzád hasonló hülyékkel, akik azokra vadásznak, akiknek már enni sincs mit, és egy tányér levesért dolgoztatnák, ahelyett, hogy korrekt bért fizetnének.

vladimir964 2013.08.15. 13:57:16

Saját példámon keresztül igenis állítom: ma Magyarországon csak az nem tud dolgozni, aki nem akar. Az utóbbi 20 évben megjártam többször a mennyet és a poklot is. A 90-es évek közepén kertestem én bizony 150 nettót is, aztán saját naívságomból kifolyólag az utcára kerültem, egy szál érettségivel. És mivel ott volt a pici gyerek meg a gyeses asszony, érdekes módon el tudtam menni a legaljább munkákra is, csak pénz legyen: voltam kővűves SM, ács mellett SM, útfestő, biztosítási ügynök, vásári árus, újságíró, csak pénz legyen belőle. És mellette kínkeservesen évekig valóban deficitesen építettem a vállalkozásomat, amíg ki nem építettem a megrendelői körömet. Hála istennek 4-5 év gálya után beindult a dolog, csak hát ugye kurva sok kitartás és meló van benne, most már lazán megélünk belőle. Ja, és 50 évesen is egyetemre járok, mert hát szakmailag tovább szeretnék lépni. Vagyis csak az nem dolgozik, aki nem akar és aki kényelmes. Gyors meggazdagodás nem létezik.

Mária 2013.08.15. 13:58:41

@kewcheg:

"helyi fiatalemberek 2000 ft.-ért viszik ki idős néni csomagját "

Az eseti megbízás mindenhol sokkal drágább, mint a rendszeres munkára szóló szerződés.

2013.08.15. 13:59:02

@Pan Modry: "Egyebkent szerintem ertelmesebb semmit nem dolgozni, mint szar penzert, szar munkat vegezni taplo embereknek."
Erről szól a blog :)!
Mentalitás és neveltetés kérdése. Mindenki azonnal milliomos akar lenni, ahhoz viszont nem fűlik a foga, hogy dolgozzon a puszta megélhetésért!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.15. 13:59:02

@Sir Galahad: A közmunkával és a közfoglalkoztatással nem az a baja az értelmes embereknek, hogy a segélyért meg kell dolgozni, hanem az, hogy sokszor értelmetlen a munka (hegyoldalban bokrot irtani, polgármester udvarában füvet nyírni, stb.), máskor pedig a korábbi önkormányzati alkalmazottat kirúgják és az ő munkáját veszi át a közfoglalkoztatott (sokszor ő maga), jóval kevesebb fizetésért.

Pan Modry 2013.08.15. 14:01:13

@abcd1234:
Nem a munkaval van a baj, de nekem peldaul igenis is lenne bajom azzal hogy nem bejelentve dolgozok es a munkaadom nem tartja be a munkajogi szabalyokat.

Akkor mar inkabb nem dolgoznek.

(felreertes ne essek, sohasem voltam munkanelkuli, de ha a munkaadom nem tartana be ezeket a szabalyokat, en nem dolgoznek addig amig nem talalok egy olyan munkaadot aki betartja)

Pan Modry 2013.08.15. 14:02:18

@Online Távmunkás:
igazad van, jeelnleg a kozmunkasok sokszor olyan dolgot vegeznek, amiert a polgarmester es a sleppje nem akar piaci arat fizetni, es elvegeztetik a tarsadalom koltsegere a szerencsetlenekkel.

2013.08.15. 14:02:56

@Mária: Nekem sincs korrekt bérem. Mellőlem már mindenki kihullott és lasszóval kell munkaerőt fogni. Aztán vagy még aznap kilép, vagy pár hónap múlva. Ez van, ez kell a népnek.

Pan Modry 2013.08.15. 14:03:27

@vladimir964:

Hanyszor tettel olyan kompromisszumot hogy olyannak dolgoztal aki nem tartotta be a munkajogi szabalyokat?

Pan Modry 2013.08.15. 14:05:07

@abcd1234:
Ha adnal normalis bert es normalis korulmenyeket akkor nem kellene az embereket lasszoval fogni.

A te uzleti modellet mukodeskeptelen, es ahelyett hogy ezen valtoztatnal, inkabb kizsigerelnel embereket, es most azon nyavogsz hogy nem rohannak ezert orommel hozzad.

tede 2013.08.15. 14:06:06

micsoda dolog ez, hogy az ember nem ülhet kényelmesen otthon és a kormány nem csinál neki valami munkahelyet, ami közel van, jól lehet keresni és nem fáraszt, felháborító

t0thl 2013.08.15. 14:06:55

Szerintem sokan akik értenek valamihez, érnek valamit azért nem dolgoznak, mert 70-80ezer forintból nem lehet emberként élni. Akkor meg minek strapálja magát ? Ügyeskedésből alkalmi munkákból is lehet szarul élni, akkor legalább ne dirigáljon senki és ne éljenek meg többen a tudásából.
Sokan vannak ilyenek és tökéletesen megértem.
Amíg ez a mentalitás, hogy kényszerből úgyis lesz majd más aki dolgozik, addig ez így is marad. Vége már annak a világnak, amikor a nyugathoz képest alacsony béreket kompenzálták az alacsony árak. B.szott drága már minden nálunk is, a bérek meg csak csökkennek.

Pan Modry 2013.08.15. 14:08:23

@t0thl:

Egyetertek, birom azt amikor a nagyon szar mentalitasu simlis munkaadok azon karognak hogy az emberek inkabb nem csinalnak semmit mintsem az o szar ceguknek, szar berert es szar korulmenyek kozott dolgozzanak.

Kencsuszi 2013.08.15. 14:08:29

"Szerintem igenis akarnak az emberek dolgozni, azonban jelenleg nagyon kevés a munkahelyek száma itthon."

Csak úgy kíváncsiságból felmentem az egyik nagy magyar álláskereső oldalra, jelenleg több, mint 118 000 (száz tizen nyolc ezer) álláshirdetés van, segédmunkástól a pilótáig minden. Ha levonjuk a "keresett már pénzt alvással" típusú szemetet, akkor is megvan a 100ezer, IT, jog, oktatás területén 10 ezres nagyságrendben vannak hirdetések, gyártás/termelés vagy kereskedelem területen szintén. De még az építőipar, szakmunka, segédmunka kategóriában is van bőven állás, tehát még csak azt sem lehet mondani, hogy mindenhez komoly végzettség kell.

2013.08.15. 14:08:38

@Pan Modry: Félreértesz. Magam is csóró melós vagyok olcsó pénzért. Viszont nem zavar. Örülök, hogy van fizetésem. Ha kirúgnak, megyek akár mekibe mosogatni és nem nyavajgok, hogy nem korrekt a bér.

A sellok hova alljanak? 2013.08.15. 14:09:02

Ez egy cikk? Ertem honnan jon, de hova megy es mit akar?
A "munka vilaga" szokapcsolatert pedig automatikus tockos.

Namindegy.

A muveszetek irant erdeklodo fiatal meg majd munka utan uzi a hobbijat, mint mindenki mas. A szurke konyvelok csak a rajzfilmben elvezik a szurkekonyvelest. Bezzeg a konyvelocegek tulajdonosai, nekik aztan lehet lobbierejuk, hogy allandoan automatizalhatatlan torvenyvaltozasokat mutyiznak ki maguknak, ahelyett, hogy elmennenek a muzeumba a kocsikerek-abroncsozok melle, ahova reg valok lennenek. Es igy van ez a munkahelyek legalabb 90%-aval. Magyarorszagnyi ember teljes ellatasahoz nem kellene szazezernel tobb ember a ma letezo gepek melle.

Egy uj orszagot kellene alapitani valahol, es rogton jol csinalni az egeszet, nem gorgetni magunk elott a sok elavult, rossz megszokast.

Dolgozónép 2013.08.15. 14:11:07

@Nagyzee: 1. fizetek adót 2. amivel én foglalkozom, azt senki más nem csinálja (elég komoly tudás kell hozzá). Ergo versenyhátrányban sincs velem szemben senki.

Kappa 2013.08.15. 14:11:08

Hányan nem akarnak dolgozni?

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_qlf014b.html

Jobb oldalt megtalálod. Ezek akik bevallottan nem akarnak dolgozni. Ebből 1,5 millió nyugdíjas korú, félmillió 20 év alatti (valszeg tanul).

Szerintem az is nagy kérdés, hogy mennyit ajánlanak a munkáért. Az illegális dinnyeszedésért pl. 500 forintos órabért fizetnek. A panaszkodó gazdának hektáronként 1 milliós nyeresége van. Akkor miről beszélünk?

Mindenki tegye fel magának a kérdést, vajon havi 64e forintért elmenne-e napi 8-9 órában szopni egy üzembe? 80-ért? 100-ért? 110-ért? ez utóbbi ugyanis a leggyakoribb jövedelem Magyarországon.

És ha az itt kommentelgetők őszintén magukba néznek, hirtelen kiderül, hogy ennél többet akasztanak + napközben van idejük kommentelgetni.

Javaslom mindenkinek, hogy álljon fel a gép elől, lépjen ki a való életbe és "ereszkedjen le" azokhoz, akik nála kevesebb pénzből tengődnek nap mint nap. Tanulságos beszélgetés lesz.

t0thl 2013.08.15. 14:11:34

Ja és hozzáteszem, hogy a topszektorokon kívül ez az úgyis talál olcsóbb munkaerőt dolog már odáig fajult, hogy nem találkozom lassan olyan emberrel normál munkakörben aki értene a szakmájához. A közértek a hentespultok a kasszák a szervizek, recepciók tele vannak már hülyékkel.
Ja igen ők azok akikkel föl lehet tölteni az igényesebb szakemberek helyeit.

Ja hogy nincs már szakmunkás, lakatos, varrónő, hegesztő, autószerelő ? Ezek a Hiányszakmák ?
Kérem ne tessenek csodálkozni ezekhez is érteni kell, nem is keveset, dolgozni is, rengeteget. De 80 ezerér' csinálja a t.k.m.

vladimir964 2013.08.15. 14:13:13

@Pan Modry: Sokszor. A szükség nagy úr. Brecht szavaival élve: "Előbb a has, aztán a morál." Azonban most már vállalkozóként macskajancsi kóklerekkel nem állok szóba, nálam az inkorrektségek lehetséges elkövetési száma 1.

t0thl 2013.08.15. 14:13:43

@abcd1234: Pedig nyavajoghatnál mert mások a Te munkádból nagyon jól megélnek, és mindenkinek egy élete van. Szar azt az egyet a sárga csekkekre spórolva olcsó párizsit nyammogva eltölteni....

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.08.15. 14:14:55

@Pan Modry: ez rendben van csak akkor ne sírjon szerencsétlen hogy kevés a segélyke meg nincs munka. Ha valóban olyan értékes a tudása, amilyennek azt érzi, akkor vállalkozzon és csinálja magának a lóvét.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.08.15. 14:17:03

@t0thl: tipikus példa arra amit eggyel előbb írtam. Ha tényleg ennyit ér a tudásod akkor nosza vállalkozz és akkor annyit keresel amennyit bírsz.

Pan Modry 2013.08.15. 14:22:39

@Zka:

tevedsz, szerintem egy ertekes tudassal nem rendelkezo ember is inkabb "sirjon" hogy nincs munka, semmint elmenjen olyannak dolgozni aki nem tartja be a munkajogot.

Van egy rakas munka amihez semmilyen vegzettseg nem kell, de az ilyen munkakorokbe sok esetben a munkaltatok olyan felteteleket kinalnak, a munka torvenykonyvet is e megszegve, hogy nem csodlakozom hogy az emberek inkabb sirnak.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.08.15. 14:26:15

@Pan Modry: bár én is támogatom a munkajog betartását meg úgy általában a korrekt eljárásokat, de azért ha meg kell élni valamiből, akkor ezek igazán másodrendűek.

kewcheg 2013.08.15. 14:31:26

Alapvető probléma hogy a munka nem szent itthon, holott az kellene hogy legyen. A dolgozó! embernek, és az ő jogán a gyerekeinek mindenben elsőbbséget kellene élveznie:orvosi ellátás, kedvezmények, etc...utánuk jöhetnének az inaktívak.Ha pedig az országnak egyelőre nincs annyi pénze, akkor el kell dönteni, hogy a dolgozó ember szívjon-e, vagy a többiek? Ki fizet teljes árú jegyet a közösségi közlekedésen: a munkavállaló
ki fekszik ugyanabban a kórteremben mint a legutolsó tb. csaló,kinek ugyanolyan hosszú a várólistája csípőprotézisre mint az életében sose dolgozónak?
Egy másik vetülete a dolognak, hogy már a "munka világán" belül- ahogy azt itt szépen leírták:) is sokan egyből irányítók, vezetők akarnak lenni, mert mindenféle szervezeti formában a tényleges melót végző, és alapszinten elhelyezkedő munkavállaló kapja a legkevesebb megbecsülést.Erre jó példa az államszervezeten belül a rendőrség.Az őrmester a skoda yetiben tényleg a piszkos munkát végzi minimális megbecsüléssel.A csúcson ülő, abban a bizonyoy púpos állatról elnevezett utcában kb. napi effektíve két órát ha dolgozik a légkondis irpdájában ötszörös, tízszseres pénzért.És ez mindenhol így van..

Sir Galahad 2013.08.15. 14:32:01

@Online Távmunkás: Igen, ilyen is van, írtam is, hogy vannak kivételek. Jobb lenne mindenkinek értelmes munkát adni, meg azért több pénzt, meg még annyi minden mást, de egyelőre ez van, és még jó darabig ez is lesz, a gazdasági válság sokáig fog még tartani. Az alapelvvel viszont(hogy a pénzért meg kelljen dolgozni) egyetértek.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.08.15. 14:32:59

a funkcionális analfabéták ma nem kapnak állást. ez van.

t0thl 2013.08.15. 14:39:39

@Zka: Nem mindenki születik vállalkozónak.
De ha majd olyan helyen jársz, ahol valamit nem tudnak neked megoldani, pedig meg kéne tudniuk, esetleg átvernek, kamuznak akarnak lerázni akkor gondolj arra, hogy annál a cégnél a vállalkozó, a tápláléklánc csúcsa mégsem csinált valamit jól, amikor nem fizetett épkézláb embereknek épkézláb pénzt...

Void Bunkoid 2013.08.15. 14:39:42

Ez sokkal bonyolultabb probléma ám, mint gondolnák az emberek.

Igaz, hülyén oszlik meg a világ népessége, de az úgynevezett fejlett országokat nézve a baj legfőbb oka az, hogy 200 évvel ezelőtt a népesség 80-85 százaléka falvakban élt és kb az ébrenléte 90 százalékát az kötötte le, hogy dolgozott, mégpedig nem kötelezően alkalmazottként, hanem a saját kis földjén-telkén (ami akkor ilyen 5 holdat jelentett mondjuk, egy kis telek is ekkora volt). A megtermelt kaja mondjuk háromnegyedét ő maga meg a kis családja felélte, a maradékot meg bevitte a piacra és árulta (vagy jött a felvásárló, aki megvette tőle, mindegy).

Utána a piacon, a VÁROSban, ahol a népesség 15-20 százaléka lakott, és iparosok meg kereskedők voltak, vett magának olyan holmikat, ruhákat, fűszert, csecsebecsét, akármit, amit ő maga nem tudott előállítani - abból a pénzből, amit a kaja eladásából szerzett.

A városiak meg ugye a falusiak által és tőlük vett kaját ették, cserébe ők eladták nekik az általuk készített egyebeket.

MA a - fejlett világot tekintve - népesség majd' 70 százaléka, ha nem több városban lakik, ergo ugyanúgy szolgáltat-iparoskodik-kereskedik. Az ő probllémájuk az, hogy jóval több encsempencsemet készítenek már meg felesleges szolgáltatást nyújtanak, mint amennyire igazából szükség lenne (amikor még kevesen voltak, akkor is egy teszem azt 20 ezer fős városban volt mondjuk három cipészmester, aki simán teríteni tudott nemhogy a városba, az egész környékre...), így lesz egy rakás városi munkanélküli, mert csak a LEGJOBBAK maradnak meg, rendelkeznek vevőkörrel.

A maradék 30 százalék falusinak meg az a legfőbb baja, hogy azt a melót, amit ők annak idején végeztek, már olyan szinten gépesítették, hogy csúnya kijelentés, de a népesség kb 4-5 százaléka ha falun élne és agrárszektorban dolgozna, még az is sok lenne.

Így ők meg ott ülnek munka nélkül, a városba szintén nem mehetnek, mert már ott is tele van minden.

Tehát a modern kori fejlett európai munkanélküliségnek nem a nemakarás, vagy bármi ilyesmi a fő oka, hanem az, hogy egyszerűen baromi sokan vagyunk, és a hasznos outputot adó melók elvégzéséhez igazából már annyi ember sem szükségeltetik, mint amennyire régen volt szükség.

Ennek kb három végkifejlete lehet:

1. valaki feltalálja az örökmozgót, ingyen energia, ingyen kaja, paradicsom és ihaj. Ez egy szép scifi.

2. előbb-utóbb egy fura világ fog kialakulni, ahol lesznek a Dolgozók, akik kevesen vannak és jól élnek, valamint lesznek a Semmirekellők, akik igazából lehet hogy AKARNAK dolgozni, csak nem KELLENEK. Ők nyomorogni fognak. A két "kaszt" szigorúan el lesz különítve, legalábbis a "gazdagok" csúnyán körbeerődítve el fogják magukat szeparálni az ugartól. Ez is elég scifi, méghozzá a madmax-fajtából

3. majd valami (szokás szerint) pitiáner hülyeség miatt az usa/izrael/oroszország/korea/irán/tetszés szerint behelyettesíthető elkezdik egymást b*szogatni, ami végül harmadik világháborúvá mérgesedik, ahol természetesen mindenki leporolja, előveszi a sarokból és bőszen használja a gyermekkori nukleáris petárdáit.

Sajnos EZ a legvalószínűbb forgatókönyv. De utána lehet szépen elölről kezdeni, és meg van oldva a túlnépesedés problémája :)

barli 2013.08.15. 14:39:49

off:
miért van egy vintage barna pattanás minden ötödik centiméteren a kommentektöl balra? A tisztelt blogoló elmehetne egy webdesign tanfolyamra, ez így nagyon rusnya + alig lehet elolvasni..

kewcheg 2013.08.15. 14:40:10

@A sellok hova alljanak?: ezt megcsinálták 200x éve Amerikában , új ország, tiszta lappal kezdés...Csak ma már nincsen ehhez fizikailag terület.Ha meg itthon szeretnéd, az bűncselekmény...

Void Bunkoid 2013.08.15. 14:42:56

@barli: ja, ezt én is akartam írni, hogy piszokul olvashatatlan a blog. Letisztult formák kellenek. Meg monokróm csempék. Most a csempe a menő :)))

Pan Modry 2013.08.15. 14:46:35

@Zka:
Ha a munkavallalok folyton kompromisszumot kotnek a munkajog betartasarol a munkaadoikkal, akkor sohasem lesz rendesen betartva altalanosan a munkajog.

Eppen ezert munkavallaloi oldalrol e teren mindenfele kompromisszumot ellenzek.

Kivlov 2013.08.15. 14:54:31

"De talán nem is ez a legnagyobb probléma, hanem az, hogy nincsenek olyan szociális ellátó intézményeink, amelyek – ha csak időlegesen is – megfelelő életszínvonalat tudnának biztosítani számukra, amivel kihúzhatják a kényszerből munka nélkül eltöltött időt, úgy, hogy ne szenvedjenek kárt…se lelkileg, se fizikailag, se szellemileg… "

Ez elnagyobb marha duma. Remélem azt is szoktad szapulni, hogy milyen magasak az adók Magyarországon. Na, az épp emiatt van. a túlméretezett "szociális ellátó intézményeink" meg a hasonló elvárások miatt. marharépa...

Szelid sunmalac 2013.08.15. 14:56:52

@room_101: A volt fonokod egy igazi magyar mentalitasu faszfej. A vezeto dolga nem az, hogy muveszkedjne, mert embereket iranyithat, hanem hogy azoknak a vallarol levegye a terhet, akik az effektiv munkat elvegzik. Merthogy ok termelik a penzt, amibol a vezeto kapja a fizeteset. A vezeto dolga, hogy szervezzen es iranymutatassal segitse a munkajat a dolgozoknak. Csak a faszparasztok fonokoskodnek.
Mondom ezt, mint vezeto.

pizzaboy 2013.08.15. 15:10:13

nem tudom mennyire érdeklődik a művészetek iránt a posztoló, de sötétbarna(foltos) háttér előtt ne fekete betűket használjon már, remélem ez még nem ütközik a művészi szabadság megsértésével.

2013.08.15. 15:14:42

sokan azért nem vállalkoznak mert ha befizetik a vállalkozásra kirótt adót akkor mínuszban vannak, plusz mindig kitalálnak valamit hülye szabályt amivel még szopatják is őket

sok egyszemélyes vállalkozás például csak havi 40 ezret tudna megkeresni, de mivel havonta be kell fizetnie pl. 70 ezer forintot az államnak akkor ugyebár nincs értelme vállalkoznia, helyette lesz egy munkanélküli az országnak, esetleg kimenekül nyugatra

de ha nem is kellene adót fizetnie az ilyen kis mini vállalkozónak, voltaképpen akkor is rengeteg adót fizet, hiszen a keresete jelentős részét eleve elkölti, és ha költekezik akkor fizeti a termékek áfáját

az országban több 100 ezerrel több munkahely lenne, ha nem kellene adót befizetnie például az 1-3 személyes mikrovállalkozásoknak

2013.08.15. 15:21:20

Magyarországon az a legnagyobb baj hogy az állam a legnagyobb cégeknek adja a legnagyobb kedvezményeket, és ráadásul az emberek és a többi vállalkozás is a legnagyobbaknak adja a legnagyobb kedvezményeket, minél nagyobb egy cég annál jobban támogatják ezerféle módon, miközben arányaiban pont a nagyok azok akik a legkevesebbet adják vissza, pont fordítva működik a dolog mint ahogyan kellene, arányaiban a kicsiket szopatják meg a legjobban, miközben ők adják vissza a legtöbbet az államnak és a piacnak

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.15. 15:28:47

@Sir Galahad: Én csak azt nem értem, miért nem lehet a közmunkásokkal legalább a közterületeket rendbetenni? Az elég sokat javítana az ott lakók közérzetén is, ha például összeszednék a szemetet és még pénzbe se kerülne.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.08.15. 15:32:31

@Barát Csaba: tévedés, a nagyvállalatok igenis rengeteget adnak vissza. Ellenben a kicsik valóban nem kapnak sok segítséget, pedig már az is elég volna, hanem óriásvállalatként kéne adózniuk.

Kivlov 2013.08.15. 15:37:40

@Online Távmunkás:
Na, ja.
Ezt már én is megkéárdeztem 1000szer.
Pláne mikor jön valaki azzal a kamudumával, hogy "nincs elég közmunka", ember meg túl sok (lenne) rá.
Nincs? Egy szemétdomb az ország. Szinte minden település kül- és belterületen egyaránt. Végigzavarni az összeset minden út mellett, árokban stb szemetet szedni. Aztán ha végeztek, lehet kezdeni elölről...

-JzK- 2013.08.15. 15:38:03

Ha esetleg valaki nem tudná, azok akik nem akarnak dolgozni, azok a cigányok, illetve a hozzájuk kulturális asszimilálódott white trash réteg, fehér cigányok stb. Ők még gyermeket is pusztán azért "vállalnak", hogy a nemzetgazdaságunkat szabotálják.

magánügy 2013.08.15. 15:44:58

@abcd1234: Egy itinert a házadig légyszíves, tudok kapálni, füvet nyírni, szenet hordani, sebet kezelni, injekciózni, pelenkázni felnőttet és gyereket.
Dolgozni tudok, te fizetni tudsz-e?
Mert munka az mindig van, valóban, akár orrvérzésig. Olyan munka, amiért fizetnek is, több-kevesebb forintot nem minden nap jön szembe.

2013.08.15. 15:47:42

@Mária:

Szerintem meg egyszerűen azért nem fizet adót, mert büntetlenül megteheti, politikától függetlenül. Ha nem házasodna OR, vagy nem építenének stadionokat, a nulla forint adóval akkor is jobban járna.

És mivel a közösségtől lop (tehát nem az államtól, hanem végső soron azoktól a rászorulóktól, akiket az államnak el kéne látnia), erkölcsileg ugyanazon a szinten van, mint a közpénzekkel visszaélő korrupt személyek. Csak ő pitiánerebb szinten csinálja, mert több nem telik tőle.

Mária 2013.08.15. 15:54:34

@Kencsuszi:

"Csak úgy kíváncsiságból felmentem az egyik nagy magyar álláskereső oldalra, jelenleg több, mint 118 000 (száz tizen nyolc ezer) álláshirdetés van, segédmunkástól a pilótáig minden. "

Hazudsz.

A legnagyobb állásportál a profession.hu.

Jelenleg 6217 álláshirdetés van náluk.

Mária 2013.08.15. 15:57:00

@Kappa:

"Javaslom mindenkinek, hogy álljon fel a gép elől, lépjen ki a való életbe és "ereszkedjen le" azokhoz, akik nála kevesebb pénzből tengődnek nap mint nap. "

Igen, ez nem ártana meg senkinek.

apanna 2013.08.15. 16:00:57

@Zka: "tévedés, a nagyvállalatok igenis rengeteget adnak vissza. "-És mennyi adókedvezményt kapnak feleslegesen.
piacgazdaság van, vagy mifene, ezek meg mindenben előnyt élveznek.

Mária 2013.08.15. 16:02:10

@t0thl:

"A közértek a hentespultok a kasszák a szervizek, recepciók tele vannak már hülyékkel."

Vannak még szakik :)

Én ma a piacon dobtam egy hátast. Átlagos negyvenes árus, saját paradicsommal, a VALÓDI jóízű fajtából.

Lehetett nála válogatni :)

Rátettem a kilónyi zacsit a paradicsomjára, nem cseszett le, hanem megkért, hogy tegyem arrébb :)

Megkérdezte, lecsónak viszem-e :)

Igen választ kapott, és nem hagyta ki, hogy rábeszéljen a paprikájára is, bár mondtam, hogy azt már máshol néztem ki :)

Nincs még veszve Magyarország :D

fehérfarkas 2013.08.15. 16:05:10

@tede: "micsoda dolog ez, hogy az ember nem ülhet kényelmesen otthon és a kormány nem csinál neki valami munkahelyet, ami közel van, jól lehet keresni és nem fáraszt, felháborító "

Márpedig a kormánynak ez lenne a feladata: munkahelyeket teremteni. Persze nem közvetlenül, hogy a kormány mondja meg, hogy x utcában y embert z vállalkozást hoz létre. Hanem jó gazdaságpolitikával, ahol a vaállalkozók és a befektetők sikeresen tudnak vállalkozni és befektetni, és ezáltal munkahelyeket létrehozni.
Ráadásul Magyarország nagyon jó adottséágokkal rendelkezik. Jelentős bányavidékeink ugyan nincsenek, de logisztikailag Európa közepén feküdve a legfőbb útvonalak rajtunk mennek keresztül. Ennél jelenleg csak Kína keleti partján Peking-Shanghai-Hongkong vonalon elhelyezkedni jobb logisztikailag. Bármely más nép önmagában ebből a logisztikai előnyből meggazdagodott volna.
De ha a mezőgazdaságok nézzük, akkor Európa egyik legjobb földterületén fekszünk (nagyságra és aranykoronára gondolok), és nemcsak a mezőgazdasági idénymunkásokat jelentene ez, hanem mezőgazdasági feldolgozóipart is, meg az arra épülő háttéripart és szolgáltatószektort.
És emellett ott van még az idegenforgalmunk: gyógyvizeink (sokat elmond a katasztrófális hozzáállásunkról, hogy a sivatagos Tunézia gyógyvíz és wellness paradicsomnak számít hozzánk, és a sok germán Hans Müller és orosz Szergej inkább Tunéziát választja helyettünk), nemzeti parkjank, kulturális örökségeink (Gorsium melletti nagyvárosban születtem, az ország első fővárosában, a királyok koronázási városában, amiről a magyarok 90% azt sem tudja milyen város, a kormányunk 2000-ben a millenáris ünnepségen meg a város helyett Siófokon tartotta az államiságunk 1000 éves megünneplését, mert még a nagymagyarokodó koronaúsztató politkasaink sem ismerik a saját országukat - akkor hogyan várjuk el, hogy a külföldiek ismerjék és tömegesen jöjjenek ide a kulturális értékeinket megnézni?)
Ja, és persze az infrastuktúra, hiába épültek szllodák, ha mellette nincsen szolgáltatószektor, nincsen megfelelő infrastuktúra (azért a 21. sz-ban az EU közepén fekvő országban egy vidéki falut ne úgy kelljen már megközelíteni, mntha afrikai szafarira menne az ember, hanem had legyen alap elvárás a normális út). És még hosszan lehetne sorolni, hogy az adottságaink meg vannak egy gazdag és sikers országhoz, csak éppen nem használjuk ki. És ez pedig a kormány dolga lenne, hogy egységes, átfogó, gazdaságpolitikát és fejlesztési koncepciót dolgozzon ki a MI ADÓPÉNZÜNKBŐL, ha már egyszer még az adófizetésünkért is megadóztat minket (=az adóbefizetés után tranzakciós adót kell fizetnünk, a már leadózott jövedelmünk bankban tartása után meg EHO-t). Akkor ezért a pénzért az állam is dolgozzon meg, hogy a pénzünk ne simlicskához menjen, hanem arra, amire eredetileg befizetjük: a saját országunk fejlesztésére.
És akkor lennének munkahelyek.

apanna 2013.08.15. 16:07:40

@Barát Csaba: Ha csak havi 40 et tud kitermelni, akkor ne vállalkozzon.

Mária 2013.08.15. 16:08:31

@tff:

"És mivel a közösségtől lop (tehát nem az államtól, hanem végső soron azoktól a rászorulóktól, akiket az államnak el kéne látnia)"

Igen, mert a rászorulók tejben-vajban fürödnének az országban, ha nem lennének azok a mocskos adócsalók.

Nem inkább azt akartad írni, hogy még több, még szebb stadion épülhetne, még több konzultációs levelet kaphatnánk, még több óriásplakát díszíthetné a főutak szélét, és a Közgép meg a Századvég is nagyobbat kaszálhatna?

A MOL-nak és az OTP-nek is jobban menne természetesen, csakúgy, mint az összes államnak szíve csücske cégnek, a közmédiák felsővezetésének a bérét és prémiumát meg egyenesen meg lehetne triplázni.

Mária 2013.08.15. 16:11:31

@apanna:

"@Barát Csaba: Ha csak havi 40 et tud kitermelni, akkor ne vállalkozzon."

El vagy tévedve, angyalom.

Ha nála hagynád a szánalmas bevételét, akkor nulla forintot kellene adóforintokból áldozni rá.

Míg ha elszeded a szánalmas kis pénzét, akkor tolhatod neki a segélyeket meg a közmunkát adóforintokból.

Melyik a jobb?

A sellok hova alljanak? 2013.08.15. 16:13:35

@kewcheg:
Valami kelloen liberalis orszag kelloen ures reszere gondoltam, mint Ausztralia kozepe...

fehérfarkas 2013.08.15. 16:16:07

@FILTOL: "a funkcionális analfabéták ma nem kapnak állást. ez van. "

A funkcionális analfabéták többsége ma Magyarországon vezető poiziciót kap, mert valakinek a valakije. Akinek nincs elég magas protekciója (hiszen most már nem évek nem óta nem a hozzáértésben van a verseny, hanem abban, hogy kinek milyen protekciója vagy hátszele van) az még portás állást sem tölthet be. Ahol egy fővárosi kukás állásra is több mint 4000 diplomás jelentkezik, és ahol még a közmunkás álláshoz is protekció kell, ott milyen szakmaiság alapján való elbírásálást várunk az állásra felvételeknél?
Ha elmesélném, hogy milyen főnökökkel dolgoztam együtt (nagyfőnökökkel, főosztályvezetőkkel, osztályvezetőkkel és helyeteseikkel, és sajnos csupán pár ember volt köztük aki tényleg értette a szakmáját - és a többi hogy került a poiziciójába? Na, vajon hogy? Valakiknek a valakijei voltak.)

magánügy 2013.08.15. 16:24:07

@Kivlov: Ha valaki egy csikket is, vagy egy postai bélyeget ki mer dobni közterületen, azt én olyan összegre büntetném, hogy 2-3 nagyon jól fizetett ember lesné (főállásban, bejelentve, adókkal és járulékokkal) ebből a pénzből a következő szemetelőt. Akár még fel is szedné az eldobott-leejtett hulladékot.
A szemét ott keletkezik, ahol szemetelnek.

fehérfarkas 2013.08.15. 16:26:03

@Void Bunkoid:
Nem emiatt vannak a gondok. Bár részben van igazság amit írtál, de a dfő gond abban van, hogy a nyugati világ kiépítette a saját társadalmi szerkezetét az ipari forradalom óta, és az elmúlt 2 évtizedben az ipar jelentős része átment Ázsiába, mert ott olcsóbb a munkabér, és emiatt teljes iparágak tüntek el nyugatról, emberek tízmilliói lettek munkanélküliekké, és annyi új iparág és új munkahely pedig nem jött létre, mint amennyi Ázsiába átment. Mindenki pedig nem élhet meg a szolgáltató szektorból, ha nincs mögötte valós ipari teljesítmény, amire a szolégáltatós szektor ráépülne. Nem véletlen, hogy a világ új szolgáltató központjai is Ázsiában létesülnek (Szingapúr, Hongkong, Dubai, Kuala Lumpur, stb), ahová az ipar átköltözött.

Persze lehet azt mondani, hogy itt nyugaton meg létrehoztuk a hi-tech ipart, csak hogy ez önámítás, hazugság.
A hi-tech ipar egyes európai régiókra jellemző (Zürich, München, Amsterdam, Helsinki, stb régiók), de Európa nagy részére sajnos nem. Ráadásul a hi-tech ipar pont a nagyon magas gépestítettsége és számítógépvezéreltsége, robotizáltsága miatt jóval kevésbé munkaerőigényes mint a hagyományos régi ipar.
De nemcsak Európára, hanem az USÁ-ra is ugyanúgy igaz ez (míg a Szilikin-völgy virágzik, addig a legnagyobb hagyományos ipari központ, az autógyártás fellegvára, az USA iparának szinonímájaként emlegetett Detroit pedig szó szerint csődbe ment, nemcsak a gyárak, hanem még az önkormányzat is).

Stef1989 2013.08.15. 16:27:38

@lavór: Konkrétan ezt Orbán mondta! (Azért van idézőjelben...)

telkoe 2013.08.15. 16:30:35

@tff: Az ilyen europai ertelemben vett halado baloldali ertelmisegi Marcsa nem szeret adot fizetni, ezt nezd el neki.

Kencsuszi 2013.08.15. 16:33:03

@Barát Csaba:
"sok egyszemélyes vállalkozás például csak havi 40 ezret tudna megkeresni, de mivel havonta be kell fizetnie pl. 70 ezer forintot az államnak akkor ugyebár nincs értelme vállalkoznia"

Annak a vállalkozásnak nincs értelme, ami nem tud eltartani rendesen egy embert sem.

Egyébként van most is elég kedvező vállakozási forma, amit pont a keveset kereső kisvállalkozásokra találtak ki: KATA. Havi 50e Ft befizetéssel le van rendezve minden adó és járulék, éves 6 millió forint bevételig lehet választani.

Hogyha alacsony bevétel után semmit nem kéne fizetni, az baromi sokba kerülne a többi adózónak.

Zollye 2013.08.15. 16:38:36

@Mária: A Jobmonitor.hu az említett portál. Ott tényleg van ennyi. Igaz ennek a fele sem igaz mert egy csomó egyéb oldal hirdetéseit szedik össze, akik ráadásul egymástól lopkodnak ctrl-c módszerrel. Ezért gyakran ugyanaz a hirdetés megvan náluk többször is. És ha hozzávesszük az összes NFSZ és Közigállás portálokon megjelent hirdetést (ahonnan szintén másolnak) aminek a 10%-a sem igaz akkor már árnyaltabb a kép.
Egy példa: a Nyíregyházi NFSZ-nél hirdetett 82 Nyíregyházi álláslehetőségből jelenleg 5 azaz öt hirdetés ami még nyitott. A többi már betelt vagy eleve meg volt az ember rá csak kellett futni egy kört.

A profession ezzel szemben 95%-ban valós és többé kevésbé normális hirdetéseket engedi át.

Üdv

Z

magánügy 2013.08.15. 16:38:39

@magánügy: Az is igaz, hogy 4-5 közmunkással kevesebb kellene, velük tolnánk ki, ha hirtelen kitörne belőlünk a vad svájci.
Ma az a fő csapás irány, hogy a rabszolga bérért ügyködő közmunkást el kell látni alibi munkával, hadd nemesedjen az árokparti kapirgálásban. Jót tesz a foglalkoztatási statisztikának.

lavór 2013.08.15. 16:56:54

@Stef1989:
És? Ettől még a mondandóm igaz marad.

jet set 2013.08.15. 16:57:25

@Mária: Te vagy eltévedve. Ha rákényszerül normális munkára, vállalkozásra, akkor az nyereség mindenki számára. Ha pedig tehetségtelen, akkor sajnos valóban el kell tartani.

-MCsaba- · http://barsonyszek.blog.hu/ 2013.08.15. 17:03:29

@Sir Galahad: 3. Ugyanezt a pénzt ösztöndíj formájában adjuk oda nekik, ők eközben piacképes szakmát tanulnak, majd elhelyezkednek a munkaerőpiacon a jelenlegi közmunkás illetménynél magasabb bérezéssel, ezáltal jobb életminőséget biztosítva számukra és még a közösbe is tudnának adni egy keveset.

Legalábbis az én "Ideális Magyarországomon" ez lenne a következő fokozat. :)

apanna 2013.08.15. 17:05:52

@Mária: Nagy lószart. Ti csesztétek el, akkor amikor a minimálbért adómentessé tettétek, majd amikor kiderült, hogy a fél ország minimálbéren "tengődik" megemeltétek az áfát.

A köz kiadásaihoz mindenkinek arányosan kell hozzájárulnia. Ennek megoldása egyedül az adóoptimalizálás, és nem a minimálbér adómentessé tétele.

Ha egy vállalkozónak a havi bevétele 40 ezer forint, az ne vállalkozzon. Senkire nézve nem kötelező vállalkozni. Amiről ti beszéltek, azok még a 90 es évekből megmaradt kényszervállalkozások, amiknek java soha nem volt nyereséges.

Mária 2013.08.15. 17:13:08

@Kencsuszi:

"Hogyha alacsony bevétel után semmit nem kéne fizetni, az baromi sokba kerülne a többi adózónak."

Mennyibe?

Tudod is, vagy csak a szád jár?

Őstermelők mennyi után nem kell, hogy fizessenek?

Vaterázók mennyi után nem kell, hogy fizessenek?

Önfogallkoztató réteg legszerencsétlenebbje miért nem ér annyit nekünk, mint az őstermelők, mega vaterázók?

Miért nem ér legalább anynit, hogy ne kelljen segélyezni, meg közmunkáztatni őket?

pizzaboy 2013.08.15. 17:13:14

jah hogy a bennfenteseknek fehér alapon fekete betű jár? úgy könnyű ;)

(amúgy halleluja, hogy kivettétek a sötétbarna foltokat, sokkal jobban olvashatóak a kommentek)

apanna 2013.08.15. 17:14:02

@Mária: "Igen, mert a rászorulók tejben-vajban fürödnének az országban, ha nem lennének azok a mocskos adócsalók.

"Horvátországban az év elején vezették be több lépcsőben az internetes kasszák használatát készpénzfizetéskor. A kormány az intézkedéssel a szürkegazdaság visszaszorítását célozta meg.
Az internetes számlakiadás bevezetése óta az adóhatósági statisztika hónapról hónapra egyre magasabb készpénzfizetési forgalmat mutat. A Jutarnji list szerint ez alátámasztja a pénzügyminisztérium korábbi becslését, amely szerint Horvátországban sokan eltitkolták valós forgalmukat, és ezáltal kevesebb adót fizettek be az államkasszába."
hvg.hu/vilag/20130808_A_horvatoknak_bejott_a_penztargepek_bekot

Minél több vállalkozás csal, annál magasabbak az adóterhek. Ha becsületesen adózik, normál esetben csökkennek a terhek.

2013.08.15. 17:14:14

A valóság általában nem ennyire fehér / fekete, kapitalizmusban (is?) az erősebb kutya b@szik. Aki életképesebb a másiknál az jobb eséllyel él jobban... ez jöhet személyiségből (találékony, pontos, szorgalmas, ambíciózus, mittomén) vagy skillből (okos, jó szakmája van).
Én ebben nem látok semmi problémát. Ok nekem 'eladható' szakmám van szerencsére, akinek nincs az még jobban kell törekedjen, hogy versenyképes legyen a saját szakmájában, netán váltson, ha reménytelen a dolog.
Azért az is egy nagy hülyeség, hogy ebben az országban minden melót csak kapcsolatokkal lehet megszerezni. A sokat utált multikra pl tapasztalatom szerint nem annyira jellemző, legalábbis a technológiai szektorban.

@Mária: Én nem buzdítanék lopásra ilyen nyíltan, aki nem fizet adót az tőlem lop meg mindenki mástól aki emiatt többet fizet és / vagy rosszabb szolgáltatásokat kell igénybe vegyen.

Mária 2013.08.15. 17:15:42

@Zollye:

A Jobmonitor nem komoly és szűrt ajnlatokkal, megbízható, ellenőrzött hirdetőkkel dolgozó portál.

Kb. mint egy apróhirdetési portál.

NP1984 2013.08.15. 17:16:33

@pizzaboy: Köszönjük a visszajelzést. :)

Mária 2013.08.15. 17:17:06

@vuvuzela importőr:

"Én nem buzdítanék lopásra ilyen nyíltan"

Az, hogy meg tudom érteni, az ugye egyenlő azzal, hogy lopásra buzdítom.

Menj, és jelents fel, idióta.

apanna 2013.08.15. 17:18:32

@Mária: Az östermelők és a vaterázók is 600 ezer forintig adómentesek.
Az őstermelők esetében nem jogos, de aki eladja a saját használt cuccait, amit már egyszer megvásárolt, az adózott pénzéből, az teljesen korrekt, hogy 6 kilóig / év nem fizet adót az eladott cuccai után.

-MCsaba- · http://barsonyszek.blog.hu/ 2013.08.15. 17:18:48

@barli: @Void Bunkoid: @pizzaboy: A sablont módosítottuk, a sötétbarna foltokat pedig kiszedtük hipóval. Köszönjük az észrevételeket és további kellemesebb olvasgatást kívánunk! :)

Ad Dio 2013.08.15. 17:20:18

@gabuscica:

Hát igen, ez volna a valódi megoldás.

Az ilyen fotelértelmiségi műbalos, álszolidáris picsogástól falnak megyek.

Munkanélküliség volt, van és lesz. Ennek számos oka van. Legfontosabb azonban minden bizonnyal az, hogy a termelés Europán kívül kerülése miatt a teljesen képzetlen munkaerőre gyakorlatilag nincs szükség. Azonban a társadalom egy része olyan emberekből áll, akiknek a képességei, tanult motivációs rendszere, szociális, kultúrális környezete nem teszi lehetővé a szakképzettség megszerzését. Ezeket az embereket el kell tartani, mert olcsóbb segélyezni (vagy műfoglalkoztatni) őket, mint kordában tartani a kiszolgáltatottságukból fakadó bűnözést. Ezt annak is meg kell értenie aki nem érez "szolidarítást" a szegényekkel (meggyőződésem szerint az emberek minimum 80%-a ebbe a csoportba tartozik politikai hovatartozástól függetlenül).

A közmunka mind "pedagógiai", mind hasznosság alapján jobb megoldás mint a segély.

Ez a kérdés tisztán pragmatikus, minimális megközelítése. Mindebbe beleprojektálni olyan dolgokat mint "nem akarnak dolgozni", vagy "önhibájukon kívül munkakeresők", "társadalom szélére kényszerítettek" már csak bűzös politika.

Elvárásokkal lenni akár az egyén, akár a "társadalom" irányába teljesen meddő ilyen kérdésben.

Mária 2013.08.15. 17:20:29

@pizzaboy:

Nézd Opera böngészővel, kikapcsolva a képeket :D

Én mindent így olvasok, halálra idegesítettek a szarabbnál szarabb bloghu-dizájnok.

Mária 2013.08.15. 17:21:55

@apanna:

" Az östermelők és a vaterázók is 600 ezer forintig adómentesek."

Hát ez pont nem igaz.

A vaterázók 600 eFt bevételig adómentesek AMENNYIBEN a jövedelmük nem érte el a 200 ezer forintot.

pizzaboy 2013.08.15. 17:25:58

@Mária: jó persze, én meg karakteres böngészőt használok linux alatt

hardpower 2013.08.15. 17:30:04

Stabil munkahelyeket teremteni egy gyorsan változó világban nehéz feladat. Azonban az országon belüli mobilitási indexünkön lehetne mit javítani. Másrészről pedig az elhelyezkedést növelő intézkedés lehetne a mennyiségi elv helyett a minőségi elvek alkalmazása az oktatásban. A szakképzési rendszer zavarai megint egy másik kérdés.

apanna 2013.08.15. 17:31:29

"Adózás

Amit tudnod kell az adózási szabályokról, amennyiben magánszemélyként saját ingóságot értékesítesz:

■az ilyen tevékenységből származó évi összjövedelmed 200.000 Ft-ig adómentes.

■jövedelem = eladási érték-beszerzési érték, amennyiben a beszerzési érték nem állapítható meg, akkor a bevétel 25%-a a vélelmezett jövedelem.

■konkrét példán keresztül: ha egy év alatt 800.000 Ft-ot keresel a cuccaid eladásával és nem tudsz megállapítani beszerzési értéket, ezért jövedelemként a 25%-ával számolsz, az 200.000 forint. Eddig adómentes. Tehát 800.000-ig simán elmehetsz/év!

■E felett az összeg felett keresett pénzt be kell vallani, tehát pl. ha a 800.000 felett keresel még 500.000-et, annak a 25%-át kell venni, ami jövedelemnek minősül és ezután, azaz 125.000 forint után kell 16% adót fizetned.

forrás: garazs-vasar.csapata.hu"

Wintermoots (törölt) 2013.08.15. 18:00:50

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

szóval még mindig ezt a hülyeséget nyomod. sötét maxval.

Wintermoots (törölt) 2013.08.15. 18:02:40

@abcd1234:

munka és tevékenység két különböző dolog te szerencsétlen.

Wintermoots (törölt) 2013.08.15. 18:03:43

@Mária:

nem ritka errefelé a sok ostoba troll és aljas hazudozó. a poén az, hogy egy részük magát okosnak is gondolja.

Lángharcos 2013.08.15. 18:04:43

"Vajon egy művészetek iránt érdeklődő fiatal mennyire érezné jól magát egy szürke könyvelőirodában?"

Nem egyszerűen a "jól érzi magát" a lényeg. Pontosabban az is: Nagyon fontos, hogy olyan területen legyen valaki, amiben nagyon jó.

Volt ilyen munkahelyem, nagyon szerettem, volt olyan munkahelyem, ahol csak "megoldottam a feladatokat", ott csak ironikusan nevettem a menedzselés hibáin, vagy hallgattam a kollégák siránkozását, hogy "ennyiért dolgozzunk?".

Wintermoots (törölt) 2013.08.15. 18:05:20

@fehérfarkas:

nyilván ez ennél is összetettebb, de van benne valami. ez persze a sok ugatógépnek nem járja meg az agyát. nyilván gondolkodni nehezebb, mint nagyarcú baromságokat hadoválni

Wintermoots (törölt) 2013.08.15. 18:07:50

@vuvuzela importőr:

ez például egy tipikus hülye böffenet, és ezek nevezik magukat értelmiséginek.
pfuj.

Wintermoots (törölt) 2013.08.15. 18:13:58

@Ad Dio:

csak kérdés, hogy az eltartás hogyan működjön, az újraelosztás egy bizonyos szinten túl aligha képes ennek a kezelésére.

persze az itteni nagyokosok versenyképes tudásról, mobilitásról szóló elképzelései sem.

lavór 2013.08.15. 18:18:32

@vladimir964:
És mondd, a deficitet miből fedezted?

Lángharcos 2013.08.15. 18:19:47

@Barát Csaba: Igen, ez riasztott vissza engem is, hogy bármibe belevágjak. Túl nagy az esély arra, hogy miután az állam megkövetelte a jussát nekem nem marad.

Lángharcos 2013.08.15. 18:27:53

@Kencsuszi: A munkák egy része kamu vagy kintfelejtett hirdetés.

Nagyobbik része "keress sok pénzt kevés munkával, de előbb ide fizess előre".

Meglepően sok szexuális hirdetést látni "keress sok pénzt miközben igényes helyen igényes emberekkel vagy, fényképes önéletrajzokat és testméreteket kérünk".

Ezen kívül ott vannak a munkaközvetítőn át megadott hirdetések, legyél 25 alatt, legyen 3 diplomád, négy szakmád, végezd 6 ember munkáját, és legyen egyenesre faragva az orrod.

A maradék hirdetés meg olyan, amiből minden infó hiányzik. "Munka van, csak küldj fizetési igényt", anélkül, hogy le lenne írva, mit is kéne csinálni, és mekkora felelősség lesz a nyakadba varrva, hol van nagy vonalakban, milyen időbeosztással kell dolgozni...

És amikor valahol kapsz vagy olvasol általános visszajelzést véletlenül, általában elhangzik a panasz, hogy mennyi jelentkezés érkezik minden hirdetésre...

Mária 2013.08.15. 18:36:53

@apanna:

"Ti csesztétek el, akkor amikor a minimálbért adómentessé tettétek, majd amikor kiderült, hogy a fél ország minimálbéren "tengődik" megemeltétek az áfát."

Mit csesztem el ÉN, édes kicsi angyalom?

Mária 2013.08.15. 18:39:09

@apanna:

"Ha egy vállalkozónak a havi bevétele 40 ezer forint, az ne vállalkozzon. "

Miért ne?

Ki a kicsit nem becsüli... neked talán az adóforintos pénzcsap van nyitva, hogy ekkora a szád?

Mária 2013.08.15. 18:42:10

@pizzaboy:

"jó persze, én meg karakteres böngészőt használok linux alatt"

Ha képeket akarsz nézegeni, azt is lehet, csak akkor ne panaszkodj :D

Fényezett Rézlábos 2013.08.15. 19:09:34

@Void Bunkoid: Ez egy kövér +1-et ér nálam, szép komment volt. Maximálisan egyetértek.

buday008 2013.08.15. 20:11:30

"A közmunkások és a közfoglalkoztatottak között az iskolázottság terén is van egy éles ellentét, tudniillik a közfoglalkoztatottak között több a diplomával rendelkező. Ők olyan végzettséggel rendelkeznek, ami a jelenlegi profitorientált világban nem keresett. "

ehhez 2 megjegyzés... me is látszik az országon a munkáltatók hozzáállása: nem evszik fel mert jaj bölcsész, oké helyette felvesznek egy ygengébb végzettségűt mer annak hasonlit a papírja arra amit ők elképzeltek maguknak.. Oké . értem de arra nem gondolnak hgy a közfoglalkoztatottként kínlódó emberünk mondjuk értelmes, kulturált, innovatív, gyorsan tanul és lehet 1-2 hónap mulva sokkal többet kihoznának belőle mint a felvettből. Erre mit tesz a fel enm vett iskolázotabbemberünk : kimegy külföldre érdekes módon simán helytáll- lehet nem mint bölcsész hanem mint kulturált, értelmes megbízható, gondolkodni képes karbantartó és a másik ország többet profitál mint mi a másik emberből akinek van papirja de amit ott tanitottak neki azzal kitörökheti. 2 megjegyzés: nem veszik fel mert nincs ismerőse---a többi meg dumaxd

buday008 2013.08.15. 20:14:57

Amég a jogszabályi , adózási szabályokat naponta változtaják, amég agyonadóztatnak mindent mit várnak? visszamenőleges sarcokra ki kiváncsi? ki fog igy munkahelyet idehozni?--de szarjunk bele azt menjunk vegyunk egy doboz cigit a taffikba utána meg menjunk csányival vidi meccset nézni... ne ilyeneken agyaljunk már...

Sir Galahad 2013.08.15. 20:27:08

@-MCsaba-: Bocsánat, de milyen tanfolyamra küldenéd a 8 általánost is csak tessék-lássék elvégzett félanalfabéta embereket? A közmunkások között természetesen nem csak ilyenek vannak, de azért nem kevés hányaduk ilyen. Azt már hozzá se teszem, hogy a képezhető embereknek is nehéz olyan tudást adni, ami biztos munkaerőpiaci állást eredményez.

buday008 2013.08.15. 20:39:25

@Sir Galahad: Tanfolyamon kívük is lehet az embereket tanítani. pl ki kell vinni a gátakra kezükbe adni ey talicskát egy ásót és megmutatni hoyan kell a homokot tolni.. ehehz minek tanfolyam?? egyébként meg miveka kormány iylen emberek létszámáak növelésére fizet, akkor megkell vele barátkozni hoyg eljön az idő amikor 10 munkavállalóból 8 iylen lesz..

buday008 2013.08.15. 20:40:28

de legalább ha van 4 osztályod már főnök lehetsz.. megvan az előnye annak is..

vladimir964 2013.08.15. 20:52:20

@lavór: Úgy volt deficites, hogy nem hozott hasznot - vagyis ez volt az ún. befektetési időszak.

lavór 2013.08.15. 20:58:15

@vladimir964:

Akkor is fizetni kell a közterheket, a háztartást... stb.

buday008 2013.08.15. 21:00:23

Jut eszembe annak idején volt ugye a barna medve...utána jött a pannon puma.. most emg van a Sólyom..csak azt nem tudom melyik : a laci vagy a sivatagi...

vladimir964 2013.08.15. 21:07:25

@lavór: Hát írtam ugye, hogy nem volt egyszerű időszak...

lavór 2013.08.15. 21:13:18

@vladimir964:
Azt a részét még érteném; azt kevésbé, hogy bevétel nélkül hogy lehet vállalkozást fenntartani. Ha mondjuk azt írod, hogy nullszaldós, inkább hihető történet. Bár a cégköltségek miatt már abban az esetben is meggondolandó, hogy mit tegyen az ember; elfordul a feketegazdaság felé, vagy alkalmazott lesz inkább.

buday008 2013.08.15. 21:16:47

@lavór: Mer aztán egy vállakozás fenntartásához sok minden kell... van egy céged papíron azt csá.. bevallod a nagy nullákat negyedévente pl azt csá...

vladimir964 2013.08.15. 21:18:15

@lavór: Egyéni vállalkozásnál minimálisak a cégköltségek, amit ugye ideig-óráig el is lehet sumákolni.

lavór 2013.08.15. 21:18:36

@buday008:

Persze, a közterheket meg befizeted helyettem, ugye? Na de nem venném el senkinek a kedvét minimálbérből vállalkozni. Uccu neki, majd meglássa.

buday008 2013.08.15. 21:35:18

@lavór: mien közterheket? éncsak azt írtam le amit a cégemmel tapasztaltam..

lavór 2013.08.15. 21:45:24

@buday008:

TB, adók, stb... A cégeknél ezt nem szokás befizetni?

buday008 2013.08.15. 21:59:22

@lavór: ha őszinte elszek egyéni vállakozónak lenni a leghúzósabb...annál már az őstermelő is jobb. Igen cégekben jobb gondolkodni.. de ha lehet ne BT-ben mert akkor szószerint viszik a avgyonodat ha balhé van.. Kft az előnyös... de ma már mindnet szigoritanak de az erőserrond ez maradt.. Kftné beküldte az embera bevallásokat 0-ra és akkor nem bántották semmi fizetni valóval. viszont 2 dolog: a határidőket mindig be kell tartani nem elcsúszni és nem lehet vakon senkiben lásd pl könyvelő megbízni--mert elfeljt valamit te meg szívod..

Ad Dio 2013.08.15. 22:17:46

@Wintermoots:

Mivel minden amit az állam tesz "újraelosztás", így ez is abból tud csak menni. A gazdaságban elhelyezkedni nem tudó szakképzetlen munkanélküli is élni akar. Ő is ember, ez egyfelől érhető, másfelől el kell fogadni. Ha más lehetősége nincs, elveszi azt amit más megtermelt. Az ilyen bűnözés ellen harcolni lehetetlen, mert azonnal újratermeli a motivációját és a bűnelkövetőit. Ráadásul ezek az emberek aligha veszthetnek valamit is. Ha állandósul a kűzdelem, akkor a többségi társadalom megtermeli azt a réteget aki végleg szakít a renddel és ellenségként tekint rá. Ez a harc SOKKAL többe kerül és SOKKAL kevésbé hatékony mint a közmunka-programok illetve a segélyek. Lehet ezen a helyzeten javítani képzéssel, célzott munkához egítő támogatásokkal, de ez inkább egyénekkel kapcsolatban vehető komolyan: az alaphelyzet nem nagyon fogja megváltoztatni.

buday008 2013.08.15. 22:27:06

@Ad Dio: igan a közmunka arómai birodalomban és Hitlernél is kiválóan működött.. é is azt mondom jó dolog de a megvalósítása és a javadalmazása csapnivaló..

-MCsaba- · http://barsonyszek.blog.hu/ 2013.08.15. 22:31:17

@Sir Galahad: Mindenki képezhető, csak meg kell találni, hogy mely terület kedvez neki. És itt nem kell ám bonyolult dolgokra gondolni! Sokaknál csak az esély hiányzik, egy lehetőség, amit ha megadunk nekik, kimászhatnak a slamasztikából saját erejükből. A közmunka intézménye pedig - ahogy a fenti írás is taglalja - erre jelenleg nem alkalmas.

buday008 2013.08.15. 23:13:42

@-MCsaba-: ebben a formában ..amugy nem lenne rossz sztem

Nzoltan 2013.08.16. 06:43:30

Ez a poszt idevonzotta a 'Nekem büdös a munka' contest nyerteseit? Minden második hozzászólás arról szól, hogy ki miért nem dolgozik, és aki dolgozik az egy mekkora seggfej.

Most komolyan: ezek az emberek ugyan mit várnak az élettõl? Csak a kesergés megy, meg a másik pocskondiázása, hogy miért nem adja oda a pénzét csak úgy.

Ad Dio 2013.08.16. 08:13:40

@buday008:

A kivitelezés meg a szervezés valóban hagy maga mögött kívánnivalót, de azért lásd be, nem véletlenül azok munkanélküliek akik. Sokszor nem könnyű a velük végeztetendő munkát megszervezni. Felénk egyébként elég sok látványos munkát elvégeztek.

A javadalmazás pedig szerintem nagyon jó kompromisszum: a minimálbérnél több, a munkanélküli segélynél több. A megélhetéshez persze kevés, de még így is több mint a segély volt. Az összege csak akkor lehet több, ha a minimálbér emelkedik. Erre jelenleg nem sok esély van.
süti beállítások módosítása