Vérfürdő a médiában?

 2011.07.10. 12:30

Most végre megvalósul sok jobboldali nagy álma, baloldaliakat rugdosnak ki sorba a közmédiából. Az örömöt némileg csökkentheti, hogy az utóbbi idők közmédia káderpolitikájának köszönhetően nem is lehetne nagyon másokat. Jobboldali ugyanis csak mutatóban maradt néhány.

Szakmáról már rég nem lehet beszélni a magyar médiában. Az elmúlt húsz év permanens polgárháborújának frontjai annyiszor vonultak át jobbra-balra a médián, hogy csak azok maradhattak „életben”, akik csatlakoztak valamelyik oldalhoz. Ezt jól mutatja egy felmérés, amely szerint az újságírók 96 százaléka azt gondolja ma Magyarországon, hogy a média politikailag elfogult, nem független. A 4% valószínűleg a szerkesztőségek Baba-mama , vagy Horgoljunk okosan rovatainál dolgozik. A teljes elbutulást jól mutatja, hogy Magyarország egyik piacvezető televíziója főműsoridejében azzal traktálták a nagyérdeműt, hogy milyen bakik történtek a színpadokon a „sztárokkal”. Így L.L. Juniortól megtudhattuk például jó hosszan, zaftosan elmesélve, hogy egyszer lecsúszott a slicce, aztán beakadt a cipzár és milyen rettenetesen kínos volt mindez. Félreértés ne essék az egész még szórakoztató sem volt, csak végtelenül primkó. Mindez már a nagyhatalmú Szalai Annamária uralta Média Felügyelet égisze alatt, aki önmagát szűk baráti körben csak Orbán Viktor pitbulljaként szereti aposztrofálni. Nem beszélve az EZO Tv-ről, amelynek színvonalát igazából már értékelni sem lehet. Visszatérve a közmédiához. A mostani személyi állományt a Rádióban Such György, a televízióban Rudi Zoltán, a Duna Tv-ben Cselényi László határozta meg. Mindhárman sokakat kirúgtak és sokakat felvettek, gyakorlatilag nagyobb médiavisszhang nélkül. A legérdekesebb Such Gyuri története, akit a Fidesz és az MSZP kart-karba öltve szavazott meg és munkáját a nagy koalíciónak köszönhetően folyamatos médiaováció övezte. A több száz kirúgott pedig le volt tojva. A Magyar Nemzet és köre hallgatott a baloldal pedig tapsolt. A nagykoalíció hátterében állítólag az volt, hogy az MSZP súlyos milliókat fizetett azért a Fidesz-nek, hogy Such legyen az elnök. E pénzből alakult aztán a Lánchíd rádió, akinek vezetői a fülkeforradalmat követően mind jelentős pozícióhoz jutottak most a közmédiában. Így Suchnak jogosítványa volt a jobboldaliak kirugdosásához, hiszen várta őket a Lánchíd rádió. Élt is vele. A jobban tájékozottak meg álmélkodva nézték, hogy az addig csak MSZP pártfinanszírozóként jegyzett Strabag reklámjai mit keresnek a Hír Tv-ben. Aszfaltot egyébként sem szoktak kereskedelmi reklámokon keresztül árulni. Végül a címben feltett kérdésre válaszolva, politológiailag most mindössze annyi történik, hogy jó Gyurcsány ámokfutásának köszönhetően felborult a status quo. Már nem érvényes az egykori megállapodás. A rendkívül éhes holdudvart pedig etetni kell. Igen a baloldalhoz csatlakozott újságírók most mehetnek, aztán majd ha fordul a politikai szél jöhetnek. A Fidesz történelmi esélyt szalasztott el, kétharmadával véget vethetett volna a 20 éves polgárháborúnak. Nem tette. A vérfürdő tehát marad, de ebből legkevésbé a média front izgalmas, csak az a leghangosabb. Az igazi front ott van, hogy a politikai elit harácsolási szenvedélye mit se csökkent, kapzsiságánál, csak tehetségtelensége szánalmasabb, a szegények és az elszegényedők száma folyamatosan nő. Egy új elem van, immár diplomások takarítják Debrecen utcáit a mindent megváltó közmunka program keretében. Fejlődünk.

Címkék: MSZP Fidesz Kormány Média Belföld

A bejegyzés trackback címe:

https://barsonyszek.blog.hu/api/trackback/id/tr203054616

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy nyugdíjas levele 2011.07.12. 20:31:23

 Kaptam egy levelet, amit minden kommentár nélkül megosztok. (Ha valaki szintén megkapta már attól elnézést az ismétlésért, bár ezt szerintem nem árt ismételgetni.)Tisztelt „politizáló elit”!Ti kinek a pénzén szereztétek a Marx  K...

Trackback: Két legyet egy csapásra 2011.07.11. 19:44:03

 Első légy: Adva van nagyjából 80 ezer szolgálati (korkedvezményes) nyugdíjas rendőr, katona, tűzoltó, börtönőr, akiket a kormány visszarendel munkavégzésre, mivel a Kedves Vezető szerint: "nem tudunk fizetni segélyeket, csak közmunkabért tud...

Trackback: Zacskós arzén, dobozos sztrichnin, instant cián 2011.07.10. 15:03:58

 Az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége szerint a népegészségügyi termékadóról szóló törvénnyel kapcsolatban azok a kijelentések, amelyek legálisan forgalmazott élelmiszert egyértelműen károsnak minősítenek, félrevezetőek és hitelrontóak, é...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hátmármindennicknévfoglalt 2011.07.12. 20:47:46

Csuda aranyos kis magyar rémtörténet ez az egész. Legyen kiinduló állapot, hogy ezt a közmédiát (is) én, meg te fizetjük. Ennyi pénzért akár még színvonalas is lehetne - de nem az. Ennyiért még független is lehetne - de nem az. Az irányítása pártatlan is lehetne, de nem az. Olcsóbb is lehetne...és így tovább.
Anno Such meghirdette az ÖTP-t, az Önkéntes Távozási programot, aminél aljasabb gerincpusztítóbb eljárást még nem csináltak a mi pénzünkön. Felajánlották, hogy aki önként felajánlja a kilépést az a kötelező törvényes lelépési pénz felett jelentős, egyszeri többletzsozsót markolhat. Összesen valami 2,6 milliárd (!) közpénz jutott erre a miénkből.Ez az egész ezer sebből vérzett: egyfelől a rádió akkoriban büntiben volt, munkaügyi szabálytalanság miatt nem kaphatta (volna) meg a kormányzat pénzét. Másfelől, ha még beszélhetünk iylenről, erkölcs problémaát vetett fel az a heyzet, amelyben az átlagrádiós nem tudhatta, hogy rajta van-e valamelyik listán, kirúgják-e, de ha nem jelentkezik önként elesik a pluszpénztől, szóval gerincfacsaró présben volt, főleg, ha szeretett volna dolgozni. Harmadrészt, szépen kistafirungozták azokat, akiknek az ilyen-olyan pártrádiónál már jóelőre levajazott helye volt, (erről persze a "kirúgók is pontosan tudtak)felmarkolta a pénzeket és irány a műsorigazgatói szék. Vagy más.
Vizsgálja e valaha valaki ezeket a disznóságokat - én nem tudom.